Se še spomnite, ko smo se spraševali o razumljivosti prometne signalizacije, s katero se srečujejo kolesarji? Enega od bralcev našega portala so fotografije s terena tako prevzele, da se je odločil napisati komentar oziroma prošnjo, naj vendarle razložimo, kaj je na stvari.

Naj spomnimo: novembra lani smo bralcem našega portala postavili izziv Ali poznate prometno signalizacijo?

Po treh mesecih od objave se je oglasil bralec, ki ga zadeva zanima v tolikšni meri, da se je odločil napisati komentar. Naj povemo, da je ena fotografija iz oktobra 2020, druga je nekoliko starejša.

Za odgovor smo povprašali gospoda Draga Bregarja z Ministrstva za infrastrukturo.

“Takšna postavitev signalizacije povzroča nepotrebno zmedo med kolesarji, po drugi strani pa obremenjuje obcestni prostor in ne sporoča nič. Na  fotografiji je sicer pravilna postavitev znaka, ki obvešča, da je konec kolesarske poti in da se bodo na cesti pojavili tudi drugi udeleženci, čeprav nam sam profil in označbe poti, kot je razviden iz fotografije, tega ne sporoča. Spodnji  znak je  znak iz starega pravilnika (III-78)  za označevanje kolesarskih povezav, ki pa se z uveljavitvijo novega pravilnika o prometni signalizaciji, od leta 2015 več ne uporablja. Poleg tega ta znak ni popoln, saj na znaku ni označena številka kolesarske povezave, ki je bistvena informacija, ki se s tem znakom podaja.”

Kako bi bilo torej bolje?

Označevanje »konca kolesarske poti« in sporočilo o nadaljevanju »kolesarske povezave« (ki verjetno v nadaljevanju poteka po javni cesti ali pa lahko tudi po zasebni površini)

“Prikaz signalizacije na fotografiji je tudi strokovni polom. Situacija je ista kot na zgornji fotografiji s tem, da je znaku za kolesarsko povezavo dodana tudi dopolnilna tabla, ki označuje vrsto vozil, za katera tudi velja znak. Kolesarska povezava (ne kolesarska pot, kot se laično dostikrat izenačuje) in  traktorski promet res nimajo nič skupnega. Na tem znaku bi (po koncu kolesarske poti) moralo biti verjetno označena prepoved za določeno vrsto vozil, kjer bi bili lahko traktorji izjema (“razen”) ali pa bi prepoved veljala tudi zanje (“tudi”) “. Prikazani znak za kolesarsko povezavo in dopolnila tabla “tudi –  traktor” nista združljiva.”

Kako bi bilo torej bolje?

To je primer logičnega označevanja, kjer je konec kolesarske poti. Ker sta na drogu lahko samo dva znaka, moramo znak za kolesarsko povezavo namestiti na poseben drog ali kakšen drugi znak.

Nov izziv

Tole je prometna signalizacija, ki usmerja pešce in kolesarje zaradi zapore pločnika in kolesarske površine na nasprotni strani ceste, kjer se gradi nov stanovanjski objekt.

Kaj pravite?

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.