Foto: Petrič d.o.o.

Levi in desni breg Soče pri Solkanu, devet metrov nad Sočo, povezuje kar 120 metrov dolga brv oziroma jeklen viseči most. Jekleno brv so, v vlogi podizvajalca, izdelali v družbi Petrič d.o.o.

Veliko inženirskega znanja in porabljenih ur za dopolnjevanje projektne dokumentacije

Po besedah Gregorja Čibeja, ki je v družbi Petrič zadolžen za tehnično dokumentacijo in izvedbo, se je njihovo delo začelo takoj po podpisu pogodbe oziroma že oktobra 2019. Najprej so podrobno pregledali projektno dokumentacijo. Sledila so usklajevanja in razjasnitev zahtev projektanta, arhitekta ter investitorja. Zaradi dokaj splošne projektne dokumentacije in zahtevnega projekta je bilo v družbi Petrič vloženega veliko inženirskega dela in znanja v razjasnitev in dopolnjevanje projektne dokumentacije oziroma posameznih detajlov.

Testno sestavljanje brvi že v delavnici

Sledila je izdelava izvedbenih načrtov, naročilo materiala in izvedba v delavnici. Družba Petrič je certificirana za izdelavo zahtevnih jeklenih konstrukcij po standardu SIST EN 1090 do izvedbenega razreda EXC3. Ima utečene postopke za vse faze izdelave, tako da je sama izvedba potekala brez posebnosti.

Nad izvedbo je vseskozi bdela notranja in zunanja kontrola, ki jo je izvajal Inštitut za varilstvo, pa tudi naročnik projekta. Celotna jeklena konstrukcija oziroma posamezni sklopi, je bila testno sestavljena že v delavnici, da se je preverila dimenzijska ustreznost in ujemanje. Montaža brvi čez Sočo je zato potekala brez posebnosti.

Konstrukcijsko jeklo z visoko trdnostjo

Celotna jeklena konstrukcija brvi je iz visoko trdnostnega konstrukcijskega jekla, ki zagotavlja ustrezno žilavost tudi pri -20 stopinj Celzija.

Debeline nekaterih pločevin na sidriščih znašajo od 140 pa do 180 milimetrov. Take pločevine so še zahtevnejše za obdelavo oziroma varjenje, ter zahtevajo še več pozornosti in kontrole. Sicer pa so uporabljeni standardni vroče valjani profili in cevi.

Vsi elementi jeklene konstrukcije vključno z vijačnim materialom in vrvmi so protikorozijsko zaščiteni z vročim cinkanjem, kar zagotavlja dolgo življenjsko dobo.

Jeklena konstrukcija brez vseh vrvi tehta okoli 80 ton. Zanimiv je podatek, da polnila v podnicah tehtajo 11 ton. Foto: Ervin Čurlič, Vir: 24ur

Kaj pa vzdrževanje brvi?

Ker je objekt sestavljen iz več sklopov (jeklena konstrukcija, sidrišča/ležišča, vrvi…), izda vsak proizvajalec posameznega sklopa svoja navodila in zahteve za vzdrževanje.

Pri jekleni konstrukciji je treba izvajati samo monitoring vijačnih zvez in stanja protikorozijske zaščite. Vsaj enkrat letno je potrebno odstranjevanje umazanije oziroma pranje jeklene konstrukcije, pravi Gregor Čibej, z družbe Petrič d.o.o.

Vrednost naložbe znaša 1,4 milijona evrov. Brv se navezuje na že obstoječo kolesarsko pot Solkan- Plave oz. na nasprotni krak do kolesarske poti proti Italiji. Gre za eno večjih in zahtevnejših infrastrukturnih naložb, ki se financira iz EU programa čezmejnega sodelovanja Interreg. Gradnja brvi se izvaja v okviru projekta Soča–Isonzo, ki ga vodi Evropsko združenje za teritorialno sodelovanje EZTS GO in je financiran s sredstvi evropskega programa čezmejnega sodelovanja Interreg Italia–Slovenija 2014–2020.

Brv se navezuje na že obstoječo kolesarsko pot Solkan - Plave ob kateri so v družbi Petrič d.o.o. izdelali več kot 8000 m lesene ograje.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.