Zakaj je potreben nadzor nad prometom tovornih vozil?

Eden glavnih vzrokov za prezgodnje poslabšanje cestišča so pretežka tovorna vozila. V obdobju 2017-2020 se je povprečna izmerjena dnevna prometna obremenitev na regionalnih in državnih cestah glede na prejšnje štiri letno obdobje v povprečju povečala za kar 33 odstotkov.

To posledično pomeni tudi povečanje obremenitev na občinskih cestah, vzroki pa največkrat tičijo v izogibanju plačila cestnin, izogibanju kontrolam nadzora, iskanju najhitrejše ter najkrajše povezave, nižanju stroškov prevoza, industrijskih conah situiranih znotraj mest in naselij, investicijah v novogradnje in povečanem gradbiščnem prometu.

V zadnjih letih se zaradi rednega in doslednega nadzora število preobremenjenih vozil zmanjšuje, vendar pa se povečujejo prometne obremenitve. Glavni razlog za to je v prekoračitvah osnih obremenitev tovornih vozil, kar vpliva na utrujanje v voziščno konstrukcijo vgrajenih materialov in s tem na hitrejše pojavljanje in napredovanje poškodb na voziščih.

Nadzor nad tovornim prometom na občinskih cestah

Učinkovitost nadzora se je pokazala v sodelovanju s šestimi slovenskimi občinami, v katerih je bilo med letoma 2015 in 2018 zaznati občuten padec prekoračitev največjih dovoljenih skupnih mas in osnih obremenitev. S tem se posledično zmanjšuje tudi škoda na cestno infrastrukturo ter njeno okolico, obenem pa se s kaznovanjem pridobiva sredstva za obnovo in rekonstrukcijo le-te.

Vir: Irena Karčnik, vodja medobčinskega inšpektorata in redarstva

Na občinskih cestah več kot 6000 kršitev letno

Na občinskih cestah se nadzor nad tovornim prometom izvaja v sodelovanju s pristojnim redarstvom in strokovno usposobljenim kontrolorjem. Vozilo, pri katerem obstaja sum, da je tovor naložen v nasprotju z Zakonom o cestah, se ustavi, statično stehta ter izpolni kontrolni zapisnik. Letno se v povprečju opravi 11.000 meritev, od tega je ugotovljenih več kot 6.300 kršitev, kar ob upoštevanju srednje kazni po Zakonu o cestah pomeni celotno višino kazni več kot 7.500.000 €.

Občinske ceste predstavljajo kar 83 odstotkov celotnega Slovenskega cestnega omrežja. Ker pa se na občinskih cestah pričakuje občutno nižjo prometno obremenitev kot na glavnih, regionalnih cestah in avtocestah, so te dimenzionirane na občutno nižjo osno obremenitev, je škoda, ki nastane, toliko višja. To posledično pomeni veliko višje stroške vzdrževanja, obnov in rekonstrukcij.

Zaradi tega je nadzor nad tovornim prometom pomemben zaradi več razlogov. Poleg varnosti posredno pripomore tudi k daljši življenjski dobi cest ter cestne infrastrukture, saj lahko preobremenjeno vozilo povzroči nepopravljivo škodo.

Družba Cestel d.o.o. izvaja nadzor nad tovornim prometom na občinskih cestah. 

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.