Znanje je največ, kar imam in nosim s seboj, Matija Mavrič, Cestel d.o.o.

Matija Mavrič je vodja sektorja prodaje in marketinga v družbi Cestel, ki je vodilna svetovna proizvajalka mostnih sistemov za tehtanje tovornih vozil med vožnjo. S storitvami so prisotni po celem svetu, od evropskih držav do ZDA, Brazilije, Kanade, Indonezije. Sodelujejo tudi z DARS, Direkcijo za infrastrukturo ter občinami. Matija je tudi predavatelj, kolesar, tekač in velik ljubitelj smučanja. 

Matija pozdravljen. Povej mi, kakšno je vzdušje v Cestelu? Se ti zdi, da se posel počasi vrača v stare tirnice ali ne bo nikoli več, kot je bilo?

Upam, da bo še kdaj, kot je bilo, ker je bilo lepo. Ali se vrača posel v stare tirnice, ne vem, ali bi to tako imenoval, počasi se prilagajamo, stvari se spreminjajo… v glavnem bi rekel, da se prilagajamo.

Nam lahko opišeš, kaj se je dogajalo v Cestelu od razglasitve epidemije lanskega marca, pa do danes, leto po tem.

Ogromno, z eno besedo. Moje delo je bilo potovanje po svetu. Tretjino časa sem preživel na letalu, letališčih in hotelih, do marca lani. Takrat se je za nekaj časa vse ustavilo. Mislili smo, da se bo v mesecu ali dveh vse postavilo nazaj, kar se dejansko tudi je, saj smo poleti imeli precej sproščeno vzdušje, tako da smo lahko odšli celo na morje. No, jeseni se je zgodba spet obrnila, tako da se spet prilagajamo. Iščemo načine, kako komunicirati s strankami. Glede na to, da smo prodajno – proizvodno podjetje ni enostavno, ampak se da. So načini.

Nam lahko opišeš te načine.

Trenutno je daleč najbolj uporaben način komunikacije s stranko internet. Ali je pravi? Ne, ni. Daleč od tega. Ni osebnega stika, ki ga imaš, ko greš s stranko na kavo ali kosilo in med pogovorom ugotoviš, kakšne so dejanske potrebe kupca. Ampak na žalost tako je, na ta način se lahko vsaj pogovarjamo, marca lani se dva meseca nismo skoraj nič pogovarjali. Večina sejmov je odpadlo in skoraj polovica leta smo porabili za to, da smo dobili vrnjena plačila za konference, sejme, letalske prevoze, hotele. Kako nadomeščamo odpadle sejme? V tem času smo imeli izredno dobro izkušnjo s konferenco ITS Europe preko spleta. Žal pa večina tega še ni pripravljena sprejeti kot nekaj, kar bi bilo enakovredno obiskom sejmov, kot smo jih bili vajeni.

Kako pa komunicirate s strankami, ki že uporabljajo vaše sisteme, ki potrebujejo nasvete oziroma servisiranja?

Ta del pri nas poteka čisto nemoteno že od prvega dela pandemije. Tehnična podpora deluje tako, da imamo ljudi, ki so, glede na to, da delamo po celem svetu, zadolženi za določene kontinente. Delajo tudi ponoči, glede na kontinent. Tehnična vprašanja smo že prej reševali preko spleta ali pa z lokalnimi partnerji. V najbolj težkem obdobju, od novembra lani do januarja letos, smo izpeljali tri velike projekte. Treba pa je bilo ogromno prilagajanja in logistike, ampak danes je tako.

Kako so se na pandemijo odzvala slovenska podjetja in občine?

Veliko podjetij se je prilagodilo, tako kot mi. Nekatera podjetja so na žalost tudi že zaprla vrata. Nekatere občine funkcionirajo popolnoma normalno, nekatere pa so še na istem nivoju kot marca lani, češ da vse stoji, da ni investicij. V resnici je ravno obratno. Če govorimo o cestni infrastrukturi, se dogaja še več kot pred pandemijo. Opazili smo povečanje prometa, bistveno več preobremenjenih vozil, ker ni nadzora. Občine bi pozval, naj več pomena posvetijo tej problematiki, zdaj je čas.

Kako si se pa ti prilagodil na tako drastično spremembo tudi v svojem osebnem življenju? Potuješ bistveno manj. Glede na to, da si velik ljubitelj smučanja, je bilo verjetno v zadnjem letu tudi bistveno manj smučarskih dni?

Zdaj sva načela temo, o kateri bi lahko veliko govoril. Kot sem že povedal, sem približno tretjino leta preživel na potovanjih. Moje službene poti so bile dolge tudi tri tedne, ko sem recimo prepotoval Ameriko po dolgem in počez. Svet je naš trg. Moja služba je komunikacija s strankami. Danes skoraj ni letov, trenutno potujemo po evropskih državah, najraje z avtom. Z letalom imamo zaradi odpovedi slabe izkušnje. Ni pa enostavno. Če ne drugega, je treba narediti Covid teste. Glede smučarskih dni, zadnjih nekaj let, odkar imam odrasle otroke, sem imel povprečno 30 ali več smučarskih dni na leto. Letos imam dva smučarska dneva v Kranjski Gori, če lahko govorimo o dnevih, ker sem en dan smučal tri ure, en dan pa štiri. Ne glede na vse sem zelo vesel, da sem lahko smučal vsaj teh nekaj ur. Upam, da bo drugo leto boljše.

Kaj je tvoja najmočnejša stran, ko si v vlogi prodajalca?

Definitivno znanje. Toliko let sem v podjetju, da iz izkušenj vem, kakšne so potrebe kupca na drugi strani. Velikokrat lahko napovem, pa ne samo jaz, vsi v našem podjetju, kaj bo kdo v prihodnosti potreboval s stališča informacij, podatkov, kaj je treba izmeriti in kaj bo na osnovi tega lahko output. To je po moje največ, kar imam in nosim s seboj. Znanje in informacije, ker smo že tako dolgo na trgu. Predvsem pa znanje.

Več v tretji epizodi Podcasta o cestah in prometu. 

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.