Kopenhagen se ponaša s skoraj 400 kilometri kolesarskih stez, super kolesarskih stez ter z ikoničnimi kolesarskimi in peš mostovi. Če mislite, da so na občini zadovoljni z doseženim, se motite. Uspešnost občine se meri s povečanjem števila kolesarjev in čeprav bi mogoče kdo rekel, da imajo že tako ali tako dovolj kolesarjev, so njihov cilj številke, ki kažejo porast kolesarjenja.

Nove smernice za načrtovanje varne in kolesarjem prijazne infrastrukture

Ob koncu 2023 je tehnična in okoljska komisija potrdila nove smernice za načrtovanje varne in kolesarjem prijazne infrastrukture. Sto strani obsegajoče smernice postavljajo visok standard in so okvirne. Prilagajali jih bodo glede na kontekst in lokacijo. Poglejmo nekaj poudarkov iz tehničnih smernic.

Kolesarske ulice

Kolesarske ulice naj bodo ravnovesje med kolesarskim in avtomobilskim prometom. Zasnovane naj bodo z ozkim cestnim profilom, označene s simbolom kolesarske ulice in z »rdečo preprogo« v obliki rdečega asfalta za kolesarje.

Širina kolesarskih poti

Nove minimalne širine kolesarskih poti so 2,5 – 4 m, širine dvosmernih kolesarskih poti pa 4 – 6 m, odvisno od števila kolesarjev na uro. Kaj pa če ni prostora? V tem primeru smernice določajo, da je treba oceniti zmanjšanje cestne površine za voznike avtomobilov.

Kolesarjem prijazna križišča

Smernice določajo, da je treba kolesarjem v križiščih vedno dati prednost. Prometna varnost v križiščih naj se poveča z ločenim desnim zavijalnim pasom, umaknjeno stop črto in dobrim pregledom.

Pravilo 20 metrov

Za izboljšanje prometne varnosti kolesarjev so uvedli “pravilo 20 metrov”, ki določa, da se vozniki ne smejo ustavljati oziroma parkirati 20 metrov pred in 10 metrov po priključku stranske ceste na kolesarsko stezo.

Povzeto po Linkedin objavi Anne Bucher Lasse, načrtovalke prometne infrastrukture v Copenhagnu

Leave a Reply