Novo

Waymo kraljuje na ulicah San Francisca

Široke ceste, veliko prometnih pasov in veliki avtomobili so zaščitni znak Amerike. Tudi zelo široki kolesarski pasovi niso redkost, mesta se med seboj razlikujejo samo po številu kolesarjev. Na splošno pa so ti bolj redki.

Konec junija sem se odpravila na potovanje v ZDA. Z najetim avtomobilom smo v šestnajstih dneh prevozili okoli 2500 kilometrov po cestah v Clevelandu ter na relaciji Las Vegas – nacionalni parki – Los Angeles – San Francisco.

Široke ceste, veliko prometnih pasov in veliki avtomobili so zaščitni znak Amerike. Tudi zelo široki kolesarski pasovi niso redkost, mesta se med seboj razlikujejo samo po številu kolesarjev. Na splošno pa so ti bolj redki.

Veliko je tudi »prometnih znakov« na katerih niso simboli, pač pa enostavno besedilo, kar je tudi nam olajšalo razumevanje. Na primer pri iskanju parkirnega mesta. Na začetku ulice je tabla, na kateri je napisano: Parkiranje dovoljeno od ponedeljka do nedelje, razen v četrtek od 10.00 do 12.00 zaradi čiščenja ulice. Na takih ulicah je bilo parkiranje brezplačno. Prav tako je veliko tekstovnih sporočil ob avtocestah.

Cleveland
Cleveland

Na avtocestah poseben pas za avtomobile z najmanj dvema potnikoma

Na avtocestah smo vozili po posebnem pasu, ki je označen z znakom v obliki diamanta, hkrati pa so ob vozišču table z napisom, da je pas namenjen za vozila, v katerih sta najmanj dva potnika. Vožnja po tem pasu je v resnici hitrejša, z manj avtomobili, vendar se to konča ob vstopu v mesta, ko se promet ustavi tudi na teh pasovih.

Video: Po pasu za vozila z najmanj dvema potnikoma proti Los Angelesu

V Ameriki bi se lahko zgledovali po naših cestnih preglednikih

Ob prometnih pasovih je presenetljivo veliko smeti, ostankov scefranih gum tovornjakov, prav tako se ne ukvarjajo veliko z zaščito brežin pred padajočim kamenjem. 

Viva Las Vegas

V Las Vegasu ni bilo prometnih zastojev, v štirih dneh sem videla dva kolesarja, od tega je bil en pripadnik policije, ki se je, popolnoma oborožen in zaščiten, v hotelski lobi pripeljal kar s kolesom. Glede na to, da je bilo zunaj 45 stopinj Celzija, kaj več kolesarjev niti nisem pričakovala.

Viva Las Vegas

Los Angeles in Santa Monica, kjer se konča Route 66

Vstop v Los Angeles je dokaz, da tudi šest prometnih pasov ne reši prometnih zastojev, prazna široka kolesarska steza v Santa Monici pa, da tudi udobna kolesarska infrastruktura ne more konkurirati udobni vožnji v klimatiziranem vozilu.

San Francisco s kraljem ulic Waymom

San Francisco je bil pozitivno presenečenje. Glede na to, da so me opozorili, da tam vidiš več revščine kot v Afriki in da je vdiranje v avtomobile klasika, smo se izognili predelu z brezdomci in nasiljem. Nihče pa me ni opozoril na nizke temperature. Iz nekaj manj kot 40 stopinj v Los Angelesu smo prišli na 14 stopinj Celzija in v meglo. Ko sem o mrazu potožila prijatelju v Slovenijo me je podučil, da je Mark Twain nekoč rekel: »Najbolj mrzla zima, ki sem jo doživel, je bilo poletje v San Franciscu.« Mogoče so tudi nižje temperature razlog, da smo v tem mestu videli največ kolesarjev. Nekateri so v strme ulice »rinili« tudi z navadnimi kolesi, večina pa seveda z električnimi.

Video: Samovozeče vozilo Waymo suvereno po ulicah Los Angelesa

Samovozeča vozila so realnost

Waymo, googlovo samovozeče vozilo, sem prvič videla v San Franciscu, čeprav vozi tudi v Los Angelesu in še dveh drugih mestih. Neverjetno, koliko jih je na ulicah San Francisca, prihodnost samovozečih vozil je očitno veliko bližje, kot si mislimo.

Leave a Reply