Kolesarska infrastruktura

Novi kilometri kolesarskih povezav – kje se lahko veselijo?

Služba vlade za razvoj in evropsko kohezijsko politiko je v aprilu objavlja odločitve o sofinanciranju vzpostavljanja oziroma gradnje kolesarskih povezav, ki bodo služile za trajnostno mobilnost in razvoj turizma.

Kje se lahko veselijo odobrenih evropskih sredstev za kolesarske povezave?

Kolesarske poti Gornja Radgona

V Gornji Radgoni se bodo kolesarji razveselili skromnih 733 metrov dolge kolesarske poti, vendar je to šele prva faza projekta Kolesarske poti Gornja Radgona.

S kolesom od Kamnika do Ljubljane

Prebivalci Kamnika, Mengša in Trzina se lahko veselijo nove 13, 7 kilometra dolge kolesarske povezave po kateri se bodo lahko odpravili v Ljubljano v službo ali po opravkih. Električna kolesa omogočajo daljše razdalje z manj napora, zamenjava avtomobila s kolesom pa dobro vpliva na zdravje pa tudi na okolje.

Občina Kamnik bo z odobrenimi evropskimi sredstvi zgradila oziroma uredila tudi kolesarsko povezavo na odseku med Kamnikom in Godičem ter s tem Kamnik kot pomembno gospodarsko in upravno središče povezala z zaledjem. Skupna dolžina kolesarske povezave v okviru tega projekta znaša 3,2 kilometra, od tega je novogradnja v dolžini 2.281 metrov.

Iz Apač do Gornje Radgone

V občini Apače bodo z odobrenimi sredstvi zgradili manjkajoči odsek kolesarske poti med naselji Črnci in Apače. Nov odsek bo del 11 kilometrov neprekinjene kolesarske povezave med naselji občine Apače in Gornjo Radgono.

Ali veste katere so naravne posebnosti in turistične atraktivnosti občine Apače?
Čemaž ali divji česen, ki se ponuja kot sezonska kulinarična posebnost turistom
Reka Mura s floro in favno ter atraktivnimi turističnimi  spusti po reki
Oče Panonskih hrastov – restavriran tisočletni hrast z bujno zgodovino

Površine za kolesarje tudi v Kočevju

Z novimi kolesarskimi površinami na mestnih ulicah Kočevja bo mesto preko že obstoječih površin za kolesarje povezano z Dolgo vasjo vse do Gornjih Ložin. Izvedenih bo 5,23 kilometra novih kolesarskih povezav.

Miklavžu na Dravskem polju – z rekonstrukcijo ceste do novih kolesarskih poti in pločnikov

Z ureditvijo kolesarskih poti in pločnikov ob Ptujski cesti v Miklavžu na Dravskem polju bo zagotovljena varna povezava celotnega naselja na že obstoječo kolesarsko pot in pločnik, ki se na severu naselja povezuje s sosednjo Mestno občino Maribor. S tem bo dosežena neprekinjena povezava za izvajanje trajnostnih oblik mobilnosti med urbanima središčema občin.

S kolesom tudi iz Selc do centra Železnikov

Prebivalci Selc se bodo lahko s kolesom odpravili po opravkih do upravnega središča Železnikov po dobrih 7 kilometrih kolesarske povezave, od tega bo na novo zgrajenih 4,29 kilometra kolesarskih poti.

Po enajstih letih sredstva za brv čez reko Dravo v Mariboru

Gradnja nove peš in kolesarske brvi, ki bi povezovala nabrežji Lent in Tabor, je v načrtu občine Maribor že od leta 2010. Brv Lent Tabor je zasnovana kot kolesarski in peš most, ki bo stal vzporedno z obstoječim Starim mostom. Skoraj 133 metrov dolg in v les odet most bo nudil pešcem in kolesarjem lažji prehod med obema nabrežjema Drave.

S kolesom tudi po Letališki v Ljubljani

V okviru odobrenega projekta bo urejena sklenjena kolesarska povezava v dolžini 1,95 kilometra in 3,9 kilometra pločnika za pešce. Mestna občina Ljubljana bo na ta način zagotavila primerne kolesarske in peš površine, ki bodo prispevale k razvoju trajnostne mobilnosti na ravni celotne regije in k spodbujanju dnevne mobilnosti kolesarjev med mestnim naseljem in zalednimi naselji na ravni regije.

Kolesarska povezava od Brežic do Dobove

Občina Brežice bo v okviru projekta uredila približno 4,6 kilometra zaključene kolesarske povezave od Brežic do Dobove, s čimer bo zagotovila kakovostne infrastrukturne pogoje in s tem spodbudila uporabo kolesa za dnevno migracijo. Rezultat vodenja kolesarskih poti po manj prometni infrastrukturi, namenjeni ranljivejšim udeležencem v prometu, bo tudi izboljšana prometna varnost.

Javno naročilo za izvedbo del je objavljeno, ponudbe zbirajo do 14. maja. Če ne bo večjih zapletov, bi lahko gradbena dela začeli predvidoma avgusta, končali pa sredi prihodnjega leta. Od 2,8 milijona potrebnih sredstev bo 1,8 milijona evropskih, pol milijona državnih, preostalo bo zagotovila občina.

Brežiški župan Ivan Molan pravi, da so si za kolesarsko povezavo prizadevali od leta 2015. (Foto: Ernest Sečen)
Evropska sredstva za kolesarsko infrastrukturo odobrena aprila 2021
Občina Dolžina kolesarskih povezav Vrednost projekta/Višina sofinanciranja (EUR) Datum objave
Gornja Radgona
733 metra
308 000 / 96 000
26. 4. 2021
Kamnik-Mengeš-Trzin
13,7 kilometra
3,8 milijona / 2,5 milijona
23. 4. 2021
Apače
2.716 metra
700 000 / 241 000
23. 4. 2021
Kočevje
5,23 kilomerta
4 milijone / 2,5 milijona
23. 4. 2021
Miklavž na Dravskem polju
1,7 kilometra
1,5 milijona / 492 000
23. 4. 2021
Železniki
7,05 kilometra
1,6 milijona / 1 milijon
23. 4. 2021
Maribor
Brv Lent Tabor
4,5 milijona / 2,6 milijona
20.4.2021
Ljubljana
1,95 kilometra
8 milijona / 1,4 milijona
20.4.2021
Kamnik - Godič
3,2 kilometra
1 milijon / 733 000
19. 4. 2021
Brežice - Dobova
4,6 kilometra
2,9 milijona / 1,8 milijona
19. 4. 2021

Leave a Reply