Leto 2020 je, zaradi pandemije Covid 19, zaznamovalo povečanje nakupa koles. Prave dimenzije povečanega zanimanja, kot so težave s proizvodnjo, dobavo, rezervnimi deli in kadri, pa se bodo pokazale šele letos. Kaj se torej dogaja na kolesarskem trgu?
Že ob prvem valu epidemije koronavirusa, so prodajalci koles težko sledili povpraševanju. Povečanje zanimanja za nakup koles gre, v določeni meri, povezati s spremenjenimi načinom mobilnosti, pa tudi z delom od doma, ali čakanjem na delo, ki omogoča več časa za kolo. Ljudem, ki so v času korona krize obdržali zaposlitev, denar ostaja in zaradi spremembe vrednot in v času, ko doživetja in skrb za zdravje pomenijo vrednoto, je marsikdo pripravljen investirati v kolo. Povečano zanimanje za kolesa in s tem za rezervne dele, orodja in drugo, je presenetilo vse.
Kupujete novo kolo? Pripravite se na čakanje.
Korona situacija bo, tako kot lani, tudi letos vplivala na dobave koles in rezervnih delov, le da zastopniki letos pričakujejo še več težav. V ozadju kolesarskega trga se odvijajo prave vojne. Prodajalci koles se že srečujejo z dolgimi dobavnimi roki, s težavami z zakupi kontejnerjev, višanjem cen zadnji trenutek. Proizvajalci nimajo dovolj kapacitet, da bi v kratkem času zadostili povpraševanju in vse bolj se kaže, da trg prevzemajo azijski proizvajalci. Distributerji koles so nemočni, pogodbene cene sklenjene pred meseci naenkrat ne veljajo več, dobave se pogojujejo z višjimi cenami. Dražijo se kontejnerski prevozi. Po trenutnih informacijah samo v Ameriki trenutno beležijo primanjkljaj 5 milijonov koles.
Električna kolesa omogočajo nove dimenzije kolesarjenja
Da električna kolesa kupujejo samo starejši ljudje, je mit, ki je že zdavnaj presežen. Povprečna starost kupcev električnih koles je 45 let. Električna kolesa odpirajo nove dimenzije mobilnosti. Namesto 30 km je z elektriko enostavno narediti 100 km in več. Po družbenih omrežjih se odvijajo razprave, zakaj Eko sklad ne sofinancira nakupa električnih koles in če je prav razbrati, je razlog v tem, da trdijo, da je razlog premalo razvita kolesarska infrastruktura, ki ne omogoča uporabe električnih koles za trajnostno mobilnost.
Občine s sistemi izposoje električnih koles
Medtem ko se v Mestni občini Ljubljana otepajo električnih koles in vztrajajo pri sistemu izposoje navadnih koles, s katerim upravlja Europlakat, se druge občine odločajo za sisteme izposoje električnih koles tako za trajnostno mobilnost kot za turizem. Pri tem se srečujejo s težavami zaradi vandalizma nad kolesi. Strokovnjaki opozarjajo, da je potreben temeljit razmislek o tem, kakšen sistem izposoje električnih koles izbrati, saj je ključ v stroških vzdrževanja. Pojav električnih koles zahteva tudi ustrezno infrastrukturo, od kakovostnih kolesarskih povezav, počivališč, opremljenih s polnilnicami in drugo turistično ponudbo.
Kaj pa posamezniki - na kaj morate biti pozorni pri nakupu električnega kolesa?
O tem, na kaj morate biti pozorni pri nakupu električnega kolesa, smo se pogovarjali z Majo Virnik, s podjetja Proloco, z več kot 15 letno tradicijo in izkušnjami v zastopanju, veleprodaji in distribuciji svetovno priznanih blagovnih znamk koles in kolesarske opreme, ki nam je tudi razložila ozadja trgovine s kolesi v času pandemije koronavirusa.
Po besedah Maje Virnik morate biti pozorni predvsem na moč baterije in motorja. Zelo pomemben dejavnik pri nakupu električnega kolesa je poprodajni servis in usposobljenost serviserjev, da prepoznajo in rešijo težavo. Trenutno so po mnenju spletnega portala e-mountainbike najboljši e-sistemi proizvajalca Bosch.
Občina Kamnik je 1. marca letos objavila javno naročilo za vzdrževanje avtomatiziranega sistema izposoje električnih koles. Naročilo obsega: administracijo sistema, vzdrževanje koles, stojal in terminalov, premeščanje koles, izvajanje analitike, statistike ter podporo za uporabnike in nosilca ter upravljavca sistema. Stroške za popravilo škode na kolesih in kolesarskih postajah, ki nastanejo zaradi neprimerne uporabe opreme in vandalizma, so ocenili na 400 EUR na mesec na posamezno kolo.
Viri:
Foto: Pixaby in spletne strani občin