Prvi voznik, ki je bil zaradi prekoračitve hitrosti poslan v zapor, je bil taksist Jacob German, ki je leta 1899 po New Yorku divjal s hitrostjo 19 km/h, omejitev pa je bila 13 km/h. Jacob je vozil električni taksi, ustavil pa ga je policist na kolesu. Kako je policist hitrost izmeril, ostaja skrivnost.

Upravljanje s hitrostjo v Ameriki in Evropi

V Ameriki si za enotno omejitev hitrosti v vseh zveznih državah že več kot 40 let prizadevajo v Washingtonu. Najbolj jim je to uspelo v času druge svetovne vojne, ko je bila potreba po gorivu za vojsko tako velika, da so po vseh zveznih državah znižali hitrost. Kasneje je vsaka zvezna država želela omejitve hitrosti urejati po svoje. V Washingtonu so šli tako daleč, da so zvezni državi, ki je dovoljevala večje hitrosti od 89 km/h, odtegnili nekaj proračuna. To je veljalo 13 let, v letih od 1974 do 1987. Danes vsaka zvezna država samostojno določa omejitve hitrosti.

Tudi v Bruslju si prizadevajo za poenotenje hitrosti na evropskih avtocestah, čeprav so v Evropi največje dovoljene hitrosti dokaj enotne, od 110 do 130 km/h. 

Izstopata Nemčija, ki je edina država v Evropi, kjer lahko vozniki na večini avtocest vozijo, kolikor hitro želijo, in naša soseda Avstrija, ki rada eksperimentira. Tako so na avtocesti med Beljakom in Špitalom ob Dravi eksperimentirali z največjo dovoljeno hitrostjo 150 km/h. Zdaj gredo v drugo smer. Z digitalnimi tablami zmanjšujejo hitrost na avtocestah takrat, kadar zaznajo povečano onesnaženost. 

Jacob German, ki je leta 1899 po New Yorku divjal s hitrostjo 19 km/h, omejitev pa je bila 13 km/h, je bil prvi voznik, ki je zaradi prekoračitve dovoljene hitrosti končal v zaporu.

Nemci se upirajo znižanju hitrosti. Imajo celo turizem povezan z velikimi dovoljenimi hitrostmi na avtocestah. Iz Japonske in Amerike hodijo turisti samo zato, da si najamejo hitre avtomobile in se vozijo po nemških avtocestah. V Nemčiji se za znižanje hitrosti prizadevajo zeleni, z vidika manjšega onesnaževanja okolja. 

Nemški minister za promet in digitalno infrastrukturo trdi, da sistem priporočenih hitrosti dobro deluje. O varnostnem vidiku hitre vožnje pa je dejal: »Nemške avtoceste so najbolj varne ceste na svetu.« Omejitev hitrosti trenutno velja na 30 odstotkih nemških avtocest, to je na 7640 kilometrih, medtem ko na 18.150 kilometrih ni nikakršnih omejitev. Prepričani so, da se izpusti in prometna varnost ne bi bistveno spremenili, če bi omejili hitrost.

Zanimivo je, da so se nakateri avtomobilski proizvajalci odločili zniževati hitrosti, Volvo je že napovedal, da bo približno čez dve leti elektronsko omejil najvišjo hitrost v svojih avtomobilih na 180 kilometrov na uro.  

Preverite znanje

Viri:
Hitrost včeraj, danes, jutri, Val 202
wikipedija
Foto: Pixaby

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.