Na Drugem slovenskem kolesarskem kongresu so predstavniki regionalnih razvojnih agencij predstavili razvoj kolesarske infrastrukture in kolesarskega turizma. Kot biser za biserom so se nizali navdihujoči primeri dobrih praks od Pomurja, Podravja, preko Koroške do Savinjske, Posavske in Zasavske regije, v drugem delu pa od Osrednjeslovenske, preko Jugovzhodne, Gorenjske, Primorske in Obalno kraške regije.
Strnjenost predstavitev in zastopanost prav vseh regij je pokazala, da se v Sloveniji na področju kolesarske infrastrukture in kolesarskega turizma veliko dogaja. Regije, po zaključenem finančnem obdobju do leta 2023, pozornost namenjajo označevanju in evidentiranju kolesarskih povezav, opremljanju kolesarskih postajališč, predvsem pa razvoju kolesarskih turističnih produktov.
Po besedah dr. Vladimirja Prebiliča, župana občine Kočevje, ki v kolesarstvu vidi velik potencial za razvoj občine, kolesarstvo lokalnemu okolju prinaša novo dimenzijo. Vedno več domačinov kolesari in se sprehaja, MTB Trail Center Kočevje pa privablja obiskovalce iz vse Slovenije in tudi tujine. Kočevje, ki včasih ni imelo kaj ponuditi, se prebuja.
Čeprav se v vseh regijah trudijo, da bi z atraktivno ponudbo kolesarje čim dlje zadržali na območju svoje regije, se hkrati zavedajo, da brez povezovanja s sosednjimi regijami in celo s sosednjimi državami, ni kolesarskega turizma.
Prav tako so opozorili, da se mora vzporedno z razvojem kolesarske infrastrukture razvijati tudi javni potniški promet. Kombinacija javnega potniškega prometa in uporabe kolesa je tista, ki bo omogočila, da bo kolesarski turist potoval po celi Sloveniji, od Primorja do Pomurja.
Za razvoj kolesarskega turizma je osnova dobra kolesarska infrastruktura, vendar kilometri novih kolesarskih povezav ne pomenijo samoumevno povečanje števila kolesarjev. Za kolesarski turizem je pomembno ustvarjanje zgodb in prepoznavnih blagovnih znamk.
Kdo razvija kolesarstvo po regijah?
Priča smo bili zanimivim predstavitvam povečini mladih ljudi, zaposlenih na Regionalnih razvojnih in drugih agencijah. Presenetili so z elanom, veseljem do dela, ki ga opravljajo in impresivnimi rezultati. Kot je poudaril dr. Prebilič je pomembno, da znajo odgovorni prisluhniti lokalnim kolesarskim zanesenjakom, ki so v kolesarjenje zaljubljeni in poznajo sodobne trende in potrebe.