Kolesarska infrastrukturaNovo

Budimpešta – s kolesom po mestu in ob Donavi

Budimpešta je mogočna in hrupna prestolnica Madžarske. Čeprav so za premikanje po mestu na voljo metro, tramvaji in avtobusi, so ulice v središču mesta polne avtomobilov. Kolesarjenje ni najprijetnejša izkušnja, a to ne odvrača domačinov in turistov od uporabe mestnih koles in električnih skirojev.

V Budimpešti smo združili prijetno s koristnim – opravili smo službene obveznosti in teden izkoristili tudi za družinsko srečanje. Prvotni načrt, da bomo mesto raziskovali s kolesi, je žal padel v vodo. Aplikacija MOL Bubi je dovolila registracijo le sinu z dansko telefonsko številko, potrditvenega sporočila na slovensko številko pa nismo prejeli.

Dve kolesi istočasno za Dansko, nobeno za Slovenijo

MOL Bubi je javni sistem izposoje koles v Budimpešti, ki deluje od leta 2014 in je postal nepogrešljiv del mestnega javnega prevoza. Sistem upravlja Budimpeštanski prometni center. Vključuje 220 postaj po mestu in 2.460 koles. Leta 2026 je predvidena uvedba sistema Bubi 3.0, ki bo vključeval električna kolesa, podvojitev števila koles ter širitev območja uporabe.
Za uporabo je potrebno prenesti aplikacijo MOL Bubi, se registrirati ter izbrati ustrezno tarifo. Kolesa se odklenejo s skeniranjem QR-kode na zadnjem delu kolesa, vrnejo pa z zaklepanjem z zatičem na zadnjem kolesu. Ko ta skoči v pravilen položaj, je najem zaključen. S slovensko telefonsko številko se aplikacije ni dalo aktivirati, danska pa je omogočala najem dveh koles hkrati.
Električne skiroje v Budimpešti ponuja več ponudnikov, pri katerih ni bilo težav z registracijo in uporabo tudi s slovensko telefonsko številko.

Mistično kolesarjenje ob Donavi, adrenalinsko po mestu

Kolesarjenje po kolesarskem pasu je v središču mesta najvarnejši in najudobnejši način vožnje. Kolesarjenje po pločnikih je prepovedano, razen če je posebej označeno. Kadar te oznake ni, morajo kolesarji pogumno na cesto.

Na nekaterih mestih je kolesarjem dovoljena vožnja po avtobusnem pasu. Prednost tega naj bi bila večja varnost in boljša vidnost kolesarjev v prometu, kar bi pa težko potrdili.

Najlepša, najudobnejša in najvarnejša pa je panoramska kolesarska pot ob Donavi, ki je del mednarodne trase EuroVelo 6. Z nje se ponujajo čudoviti razgledi na Grajski hrib, madžarski parlament, Verižni most in druge znamenitosti mesta. Ponoči, ko se prižgejo mestne luči, postane pot pravljična in ponuja dih jemajoče poglede.
Kolesarska pot vodi tudi čez Margitin most, ki se na polovici razcepi in omogoča dostop do Margitinega otoka na Donavi. Otok je oaza zelenja, miru, sprostitve, poležavanja na travi in druženja – priljubljen je tako med domačini kot turisti, ki si želijo pobegniti iz mestnega vrveža.

Hvaležnost za prometne načrtovalce z vizijo

Ob kolesarjenju po Budimpešti sem večkrat hvaležno pomislila na vse, ki v Sloveniji načrtujejo promet in kolesarsko infrastrukturo z mislijo na varovanje okolja ter z željo ustvariti pogoje, da bi osebni avtomobil zamenjali z javnim prevozom in kolesom. Ena od teh je prometna načrtovalka Lea Rikato Ružič, ki je v pogovoru za podcast o cestah in prometu povedala:

»Dostikrat bi rada takoj videla rezultate, potem pa se zavem, da delamo za naslednje generacije. Za to, da bodo naši otroci imeli možnost, da bodo lahko na vsakih petnajst minut šli z vlakom, da bodo kolesarili po varnih poteh.«

Leave a Reply

Dogodki