Gradnja in vzdrževanjeKolesarska infrastrukturaPred prvim slovenskim kolesarskim kongresom

Brvi za pešce in kolesarje – v Mariboru premalo sredstev, v Novem mestu izbran izvajalec

Projekt brvi čez reko Dravo, ki naj bi povezala oba bregova reke Drave, Lent in Tabor, za zdaj ostaja brez izvajalca. V Mestni občini Novo mesto pa so podpisali pogodbo za gradnjo brvi čez reko Krko v Irči vasi. 

Z javnim, anonimnim in mednarodnim arhitekturnim natečajem je Mestna občina Maribor že leta 2010 izbrala arhitekturno rešitev za brv čez reko Dravo, ki naj bi povezala dva bregova, Lent in Tabor. Dve leti kasneje je bil pripravljen investicijski program. Aprila letos so bila za gradnjo odobrena evropska sredstva, vendar prejeti ponudbi za gradnjo brvi presegata zagotovljena finančna sredstva naročnika.

Javno naročilo »Gradnja brvi Lent-Tabor« je Mestna občina Maribor objavila na portalu javnih naročil novembra lani. Javno naročilo je bilo izvedeno po konkurenčnem postopku s pogajanji. V prvi fazi je bila sposobnost priznana ponudnikoma Pomgrad s partnerjem Gorenjska gradbena družba, ter novogoriškemu Adriaplan s partnerjem Petrič. Naročnik je v drugi fazi oba ponudnika pozval k oddaji ponudb, ki sta ju oddala junija letos, oba v višini dobrih šest milijonov. Po izvedenih pogajanjih so dosegli skupno ponudbeno vrednost z DDV, in sicer Pomgrad d.d. in Gorenjska gradbena družba d.d. v višini 5.666.152,91 EUR ter Adriaplan d.o.o. in Petrič d.o.o. v višini 5.976.570,2 EUR. Obe ponudbi presegata zagotovljena finančna sredstva naročnika, ki znašajo 3.633.744,00 EUR z DDV, zato sta se zavrnili, naročnik pa je postopek javnega naročila ustavil.

Odobrena EU sredstva in za milijon (e) prenizko ocenjena investicija

Na anonimnem natečaju Mestne občine Maribor je bila maja 2010 izbrana arhitekturna rešitev projektantskega biroja iz Madrida, kjer so tudi izdelali projektno in tehnično dokumentacijo. Leta 2012 je bil izdelan investicijski program. Po izbrani prvonagrajeni natečajni rešitvi je načrtovana brv z nosilno jekleno konstrukcijo, obloženo z lesenim opažem z vgrajeno razsvetljavo, na obeh nabrežjih pa bo ob zaključku mostu urejena ploščad. Načrtovan razpon brvi je okoli 133 metrov in širina nekaj več kot pet metrov. 

Aprila letos je SVRK izdal odločitev o podpori za gradnjo brvi. Iz mehanizma CTN naj bi mestna občina prejela približno 3,3 milijona evrov (Evropski sklad za regionalni razvoj in Republika Slovenija), medtem ko je bila vrednost celotne investicije ocenjena na 4,5 milijona evrov.

Mostovi bolj za sliko na koledarju kot za zaslužek

Viktor Markelj, projektant mostov iz družbe Ponting, v intervjuju za Finance manager opozarja, da je dodana vrednost pri gradnji mostovih precej nizka, saj gre le za izvedbo gradbenih del, zato ni možnosti za ekstra dobičke. Markelj opozarja tudi na tveganja podražitev, ki jih ponudniki niso več pripravljeni nositi in jih vračunajo v ponudbeno ceno. Tako pridejo do cen, ki so višje, kot jih pričakujejo predvsem občinski naročniki, zato ne prihaja do podpisov pogodb in projekti padejo v vodo.

Se bo ponovila zgodba iz leta 2012?

Projekt gradnje dodatnega mostu za pešce in kolesarje na mestu pod Starim mostom, kjer je nekoč stal stari leseni most, je bil torej na mizi že pred desetimi leti, ko je mesto pripravljajo številne infrastrukturne projekte za Evropsko prestolnico kulture (EPK) 2012. Tako kot večina teh projektov je tudi ta ostal neuresničen, saj občina ni uspela zagotoviti denarja zanj.

Podpisana pogodba za gradnjo brvi za pešce in kolesarje čez Krko v Irči vasi

Bolj gladko gre na Dolenjskem, saj je bila prejšnji teden podpisana pogodba za gradnjo brvi za pešce in kolesarje čez Krko v Irči vasi. Dela nameravajo končati v štirinajstih mesecih. Z brvjo in kolesarsko potjo bodo na tem območju zaokrožili kolesarske in peš povezave, ki bodo tudi del načrtovane regionalne kolesarske povezave Novo mesto -Straža.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Prihajajoči dogodki