Signalizacija in oprema

Novosti na področju prometne signalizacije od leta 2019

Foto: STA

Zadnje dopolnitve pravilnika o prometni signalizaciji in prometni opremi na cestah so pričele veljati novembra leta 2019. V nadaljevanju povzemamo nekaj sprememb.

Svetlobno odbojne in kromatične lastnosti prometnih znakov se morajo preverjati vsakih deset let pri vseh prometnih znakih in ne več samo pri prometnih znakih skupine 1000 in 2000.

Pri znaku za obvezno smer sta dodana znaka za obvezno obračanje, znakoma za enosmerno cesto je dodana zrcalna različica, pri znaku za konec območja parkiranja pa je spremenjena osnovna barva, s čimer je znak barvno prilagojen preostalim znakom, ki označujejo konec con oziroma območij.

Določeni sta tudi oblika in namestitev luči na stalnem prometnem znaku in znaku z notranjo osvetlitvijo, predpisani pa so še tehnični pogoji glede delovanja luči, ki znak poudarjajo. Kakovost opreme za nadzor in vodenje cestnega prometa določa standard SIST EN 12352. Prometni znak mora biti poudarjen z dvema lučema velikosti 200 do 300 milimetrov, ki morata utripati sočasno. Določena je tudi barva svetlobe, in sicer C rumena 1, svetilnost pa se mora uravnavati samodejno, glede na svetlobo okolice.

Za poudarjanje prometnega znaka se uporabljata dve luči velikosti 200 do 300 milimetrov, ki morata utripati sočasno, svetilnost pa se mora uravnavati samodejno, glede na svetlobo okolice.

Na cestah od leta 2019 opazimo tudi poudarjene prometne znake na prehodih za pešce oziroma kolesarje z odsevniki z belo modrimi polji. 

V pravilniku je opredeljeno še označevanje polnilnic za električna vozila – dopolnjena je  rešitev s horizontalno signalizacijo v primerih, ko finalna obdelava površine ne dopušča izvedbo talne označbe.

S spremembo pravilnika je bila uvedena tudi ženska silhueta na semaforjih ali kombinacija ženskega in  moškega lika.

Vir: sobotainfo in strokovno gradivo Drago Bregar, Posvet o prometni signalizaciji

Prihajajoči dogodki