Slovenska kolesarska mreža je pred časom vodila obsežno kampanjo proti obvezni uporabi kolesarske čelade, saj naj bi se zato zmanjšalo število kolesarjev. Zagovorniki obvezne uporabe čelade navajajo podatke z urgence, ki kažejo, da ima tretjina obravnavanih kolesarjev poškodbe glave. Pri tem, ko se odločamo kdo ima prav, pa se kar sama ponuja primerjava s smučarsko čelado. Ta ni obvezna za starejše od 14. let, pa boste vseeno težko našli smučarja brez čelade. Razlog je razvoj smuči, s katerimi dosežemo velike hitrosti, s tem pa se poveča tudi verjetnost nesreče. Se ne dogaja nekaj podobnega tudi s kolesi?


Hövding je prvi airbag za kolesarje. Občutljivi senzorji zaznajo padec, ovratnica se napihne, fiksira vrat in absorbira udarec.

Razvoj kolesarske infrastrukture, vedno več koles, predvsem električnih ter vedno več kolesarjev, bo v bodočnosti tudi pri nas povzročilo, da bodo kolesarji uporabljali čelade. Pa ne zaradi zakonov in pravilnikov, pač pa zato, ker se bodo počutili varnejše. Takrat bo pogled na kolesarske površine podoben kolesarsko razvitim državam, kjer so kolesarji brez čelad v manjšini.

Matija Šalej, ki živi in dela v Kopenhagnu, tam opaža vedno več kolesarjev z ovratnicami, ki ob padcu delujejo kot airbag. Ovratnica se napihne v 0,1 sekundi in zavaruje glavo bolje kot navadna čelada. Po svetu jo uporablja že več kot 200 000 kolesarjev, kljub temu, da se cena začne pri 300 EUR.

Izumili so jo na Švedskem in jo že od leta 2005 izboljšujejo. Je vedno bolj zanesljiva, pa tudi udobna za nošenje. Kupite jo lahko v različnih vzorcih, izberete pač tistega, ki se najbolj poda vašemu stilu. Preko Bluetooth povezave v primeru padca to takoj sporoči vnešenim kontaktom.

Ko je Matija dobil v Kopenhagnu zaposlitev v družbi Maersk, je bila ena prvih stvari, ki mu jo je zagotovil delodajalec – kolesarska čelada.

KOLEDAR DOGODKOV