Predor pod Baltskim morjem, ki bo 2029 povezal Nemčijo in Dansko

Foto: GPS World

Danska bo namenila 10 milijard evrov za gradnjo predora, ki bo pod Baltskim morjem povezal Nemčijo in Dansko. Predor bodo predvidoma končali leta 2029.

Predor bo imel skupno štiri pasove za cestni promet in dva za železniškega. Skupno bo dolg 18 kilometrov in bo najdaljši predor, namenjen tako za cestni kot tudi železniški promet.

Predor bo sestavljalo 79 posameznih sestavnih elementov, vsak med njimi bo dolg 217 metrov. Masa posameznega elementa je 73 tisoč ton, kar je primerljivo s 14 tisoč sloni. Za gradnjo bodo uporabili toliko jekla, kolikor bi ga potrebovali za gradnjo okrog 50 Eifflovih stolpov.

Skozi predor bo dovoljeno peljati s hitrostjo do 110 kilometrov na uro, hitrost vlakov pa bo znašala okrog 200 kilometrov na uro. Skozi predor bo vožnja z avtomobilom trajala deset minut, z vlakom pa sedem minut.

 

 

 

Danci bodo že januarja gradili vstopni portal v predor, ki pa ga v celoti zagotovo ne bodo zgradili in odprli pred letom 2029. Prvotni načrti so odprtje predvidevali že za letošnje leto, vendar so birokratske ovire na nemški strani projekt upočasnile.

Kaj je predor?

Predòr je pot skozi goro, pod površjem zemlje ali pod vodo. Je torej podzemni gradbeni objekt, ki omogoča potek prometnice v začrtani geometrijski obliki skozi terenske omejitve ali urbane sredine in nudi tudi zaščito okolja pred vplivi prometa. Težavnost gradnje je odvisna od vrste kamnine, podzemnih vodnih tokov, pa tudi od velikosti, dolžine in globine predora.

Vir: Wikipedija