Matija Šalej živi v Kopenhagnu že skoraj pet let. V službo in po opravkih se vozi s kolesom. Objavljamo nekaj povzetkov iz podcast intervjuja.

»Glavni razlog, da toliko ljudi kolesari je res dobra infrastruktura.«

»Do leta 2025 v Kopenhagnu načrtujejo izgradnjo 150 km novih kolesarskih poti. V zadnjem času je fokus na gradnji super kolesarskih avtocest. Cilj je privabiti prebivalce, ki bi drugače prihajali v Kopenhagen z avtom.«

»To ne delajo brez razloga. Ugotovili so, da če ljudje kolesarijo, zbolijo manj kot bi drugače. Izračunali so, da na vsak prekolesarjen kilometer prihranijo 0,6 EUR. Če se na dan v Kopenagnu prekolesari 1,44 milijona kilometrov, je to kar velik prihranek.«

»Električnih skirojev je kar veliko, vendar ni problemov. Bolj je problem za parkirna mesta za najete skiroje. Na koncu se znajdejo odvrženi na ulicah. Prebivalcem gre to precej na živce.«

»Če redarji, ki se po mestu – od lanskega leta – vozijo na električnih kolesih, opazijo kolo, ki zapuščeno dalj časa stoji na parkirnem mestu, nanj prilepijo z moder trakec. Če lastnik ne odlepi trakca v roku enega tedna, je kolo odpeljano in prodano na dražbi.«

»V zadnjih petih letih ima vsaka nova večstanovanjska stavba nadstrešek za kolesa.«

»Veliko prebivalcev Kopenhagna navadna kolesa posodobi z električnim motorjem.«

»Šestindvajset odstotkov tri ali štiri članskih družin ima tovorno kolo.«

»Vsa mestna kolesa so električna.«

»Meni se zdi, da približno 50 odstotkov ljudi nosi čelade. Predvsem zato, ker voziš tako hitro, da bi se resno poškodoval, če bi padel. Jaz nosim čelado vedno, ko grem na kolo. Dali so mi jo v službi in od takrat jo redno uporabljam.«

»Veliko ljudi uporablja air bag čelade, nekakšne ovratnice, ki se napihnejo, ko zaznajo, da padaš.«

»Na Danskem je kar nekakšne peer presure, da kolesariš na delovno mesto. Še posebej, če si tujec. S tem dokažeš, da si postal Danec.«

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.