Zimske razmere zmeraj kličejo po dodatni pazljivosti in pozornosti. Na konferenci o zimski službi so govorniki poudarili, da naj se vozniki pred odhodom na pot o prometnih razmerah ustrezno informirajo in prilagodijo svoje ukrepanje. Na voljo je veliko kanalov, preko katerih lahko dobijo informacije.
Konferenco o zimski službi – Iz izkušenj se učimo, ki je potekala v organizaciji družbe EDUCENTER so otvorili Ljiljana Herga, direktorica Direkcije RS za infrastrukturo, mag. Damijan Jaklin, direktor področja vzdrževanje DARS d.d. in Ivan Kapun, vodja Sektorja prometne policije, Generalna policijska uprava.
Pred odhodom na cesto v roke pamet in telefon
Delavci v prometnoinformacijskem servisu si nenehno prizadevajo biti pravočasni in učinkoviti, da lahko mediji, ki imajo nalogo obveščanja, delujejo nemoteno. Kot je poudaril Ivan Kapun, vodja sektorja Prometne policije iz Generalne policijske uprave, ravno »preko medijev pridejo informacije v prava ušesa«. Preden se odpravimo na cesto, je pametno in prav, da bodisi uporabimo telefon in preverimo prometne informacije na spletnih kanalih, aplikacijah, bodisi prisluhnemo radijskemu prometnemu servisu, saj lahko s tem, da pridobimo pravo informacijo v pravem trenutku, preprečimo zaplete in se izognemo marsikateri neprijetni in tvegani situaciji, je izpostavilo več govornikov.
Čeprav se včasih zdi, da zimske službe prehitro in po nepotrebnem pozivajo voznike, naj ne odhajajo na pot, če to ni nujno potrebno, temu ni tako. Vsi pozivi slonijo na vedno bolj natančnih vremenskih napovedih. Odhod od doma ob nekaj centimetrih snega lahko pomeni vračanje v izrednih zimskih razmerah.
Pametni telefoni omogočajo dostop do različnih virov informacij, eden od njih je Prometnoinformacijski center, kjer so avgusta letos zabeležili rekordno število interakcij, kar 2.5 milijona klikov in klicev. To kaže, da vozniki prometne informacije veliko uporabljajo v poletnih mesecih, pozimi pa uporaba naraste predvsem ob prometnih težavah zaradi obilnega sneženja.

Prometnoinformacijski center (PIC) sporoča informacije voznikom preko spletne strani www.promet.si, mobilne aplikacije Promet+, telefonskega odzivnika 080 22 44, klicnega centra 1970, twiterja @promet_si, facebooka promet.si. Pri vseh teh orodjih spremlja tudi statistiko njihove uporabe. Število interakcij na letni ravni že presega 10 milijonov.
Pozimi se umiri narava, čas je, da se umirimo tudi ljudje
Ljiljana Herga, direktorica Direkcije RS za infrastrukturo, se je pošalila na račun naslovov v medijih ob začetku zimske službe »Cestarje je sneg znova presenetil«. Omenila je, da tudi njo vsako leto preseneti, kako hitro pride zime. »Komaj zakrpamo ceste po spomladanski odjugi, začnemo z investicijskimi deli, že se moramo začeti pripravljati za zimsko službo.«
»Narava se pozimi umiri, umiriti bi se morali tudi ljudje. Vožnja z ustrezno zimsko opremo pomeni odgovornost tudi do drugih voznikov,« je položila na srce poslušalcev in javnosti v časih, ko je vedno več nestrpnosti in nepotrpežljivosti. »Slovenija je tranzitna država, cestno omrežje je razvejano, poselitev razpršena, do vsakega zaselka pa vodi cesta. Vzdrževanje je drago. V zadnjih letih država zagotavlja dovolj velik proračun, da ceste ustrezno vzdržujemo. Urejena infrastruktura omogoča tudi kakovostno zimsko službo.«
Tudi vozniki vedno bolje pripravljeni na zimske razmere
Karmen Praprotnik, vodja sektorja za vzdrževanje, varstvo cest in prometno varnost na Direkciji RS za infrastrukturo je poudarila, da upravljavci cest in zimske službe ugotavljajo, da so vozniki vedno bolje pripravljeni za vožnjo v zimskih razmerah, da pa je težko doseči, da bi bili vsi uporabniki z zimsko službo zadovoljni. »Nekateri določen ukrep podirajo, drugim se zdi nesprejemljiv.« Tudi na prometni policiji ugotavljajo, da je uporaba zimske opreme vedno boljša, se pa še vedno v času sneženja na cesti znajdejo vozniki, ki nimajo zimskih pnevmatik ali pa nimajo izkušenj z vožnjo v snegu in jih je take vožnje strah.

Karmen Praprotnik, vodja sektorja za vzdrževanje, varstvo cest in prometno varnost na Direkciji RS za infrastrukturo je poudarila, da upravljavci cest in zimske službe ugotavljajo, da so vozniki vedno bolje pripravljeni za vožnjo v zimskih razmerah.
Pričakovanja uporabnikov cest
Mag. Damijan Jaklin, direktor področja vzdrževanje DARS d.d. je poudaril, da je prav, da imajo uporabniki visoka pričakovanja. »Na Darsu nas to žene naprej, da iščemo nove rešitve, prilagajamo postopke, uporabljamo informacijsko tehnologijo. Naša naloga je, da zagotavljamo prevozne ceste vse dni v letu,« je zatrdil.
Župana občine Rogaška Slatina, mag. Branko Kidrič in Franc Čebulj, župan Občine Cerklje na Gorenjskem, sta poudarila, da je vse občane težko zadovoljiti. »Pri nas imamo veliko zaselkov, kjer zimsko službo izvajajo lokalni podizvajalci. Ti dobro poznajo ceste, za katere so odgovorni in te ceste so dobro očiščene. Težava je, kadar se vozniki v zimski službi menjajo in ne poznajo cest in to se pozna tudi pri kakovosti zimske službe,« je mnenje župana občine Cerklje na Gorenjskem, Franca Čebulja.
Zimska služba je enačba z več neznankami
mag. Zvonko Zavasnik, direktor projektov v službi za upravljanje s prometom in prometno varnostjo na Darsu, je poudaril, da je zimska služba enačba z več neznankami. »Ko že mislimo, da nas ne more nič več presenetiti, se vedno pojavi nova kombinacija različnih dejavnikov, s katero se še nismo srečali.«
Epidemija bolezni Covid, kriza z dobavo materialov in višanje cen, so izzivi tudi v zimski službi
Mag. Jaklin je izpostavil, da zahtevne zdravstvene in gospodarske razmere predstavljajo za zimske službe še dodatne izzive. Na Darsu si želijo, da bi delavci ostali zdravi in zagotavljajo, da so skladišča polna posipnega materiala.
Zimske službe niso vsemogočne, želijo si partnerskega odnosa z vozniki
K pretočnosti in varnosti v času zimske službe v zelo veliki meri prispevajo izvajalci zimske službe, ki pa niso vsemogočni, zato je izjemno pomembno odgovorno ravnanje uporabnikov. Pravočasna namestitev zimske opreme, odpravljanje na pot le v nujnih primerih in popolna pozornost na dogajanje v prometu, so poleg dobre informiranosti o dogajanju na cesti, bistvene za varnost vseh udeležencev. »Upravljavci cest, vzdrževalci cest, policija pa tudi vozniki, smo tisti, ki zaključimo krog, in vsi smo odgovorni, kako se obnašamo« je okroglo mizo na konferenci o zimski službi sklenil novinar Radia Si, Borut Kampuš, ki je skupaj s kolegico, Vesno Danilovič Novak, vodil pogovor.

Pogovor sta vodila Vesna Danilovič Novak in Borut Kampuš, radijska novinarja na Radiu Si – Radio Slovenia International, ki izvaja nacionalni radijski prometni servis.